چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد. معلمان موفق تنها ارایه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و منابع را به طور مۆثر به کار ببرند. لذا نقش عمده تدریس، خلق یادگیرندگان فعال، خلاق و قدرتمند است.     

امروزه آموزش و پرورش رسمی در پی آمادگی برای زندگی آینده از طریق یادگیری مفید و مۆثر است وکلا" تدریس عبارتست از:

تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار برای ایجاد تغییرات مطلوب و تسهیل یادگیری فرد و شناخت او از جهان است.

و تدریس خوب :

تدریسی است که به خوب یاد گرفتن فراگیران کمک کند. در این فرایند یادگیرنده باید فعال باشد. به بحث بپردازد،مسائل را حل کند و با استفاده از راهنمایی های معلم به کسب تجربه بپردازد.

معلمان در حالی که به شاگردان در کسب اطلاعات، مهارت ها، راه های تفکر و ابراز نظرات خود کمک می کنند، باید به آنان نحوه ی یادگیری را نیز درس دهند.

چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان برای آموزش خودشان دارد. معلمان موفق تنها ارایه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و منابع را به طور مۆثر به کار ببرند. لذا نقش عمده تدریس، خلق یادگیرندگان فعال، خلاق و قدرتمند است.
80 نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس

توصیه هایی برای داشتن یک تدریس موفق و رضایت بخش

1- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنیم.

2- اخلاص در عمل تدریس و تقوا را رعایت کنیم.

3- زمان هر جلسه تدریس را در نظر داشته باشیم تا با کمی یا زیادی وقت مواجه نشویم.


ادامه مطلب

80 نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس

تدریس ,چگونگی ,موفق ,آنان ,معلمان ,شاگردان ,تدریس موفق ,چگونگی کسب، ,کسب، ذخیره ,آنان چگونگی ,تکالیف شناختی ,دهندگان مطالب نیستند ,ارایه دهندگان مطالب ,تنها ارایه دهندگان ,برای آموزش خودشان
مشخصات
آخرین جستجو ها